недеља, 19. април 2009.

Radionica - Feedback II

Večeras vam donosim novih 10 slika, ovaj put u 2 grupe i s nešto manje teksta. Ipak, nadam se da će vam biti zanimljivo i korisno.

Ovih 10 fotografija sam odabrao kao "zamalo uspešne". Prvo ću predstaviti neke gde su u samoj situaciji snimanja neke stvari mogle da se učine drugačije, a da rezultat bude uspešniji. Nakon toga ću predstaviti nekoliko fotografija s primerima naknadnih intervencija u photoshop-u, koje ih poboljšavaju.

Da počnemo:




Photobucket

Ovde je trebalo dozvoliti šiljcima u gornjem levom ćošku da stanu u kadar. Dakle, korak nazad ili blago podizanje aparata ka gore i bila bi dobijena mnogog ugodnija kompozicija. Nikad ne odsecajte stvari iz kadra tako pomalo, to tera oko posmatrača da od celog prizora traži baš to odsečeno parčence




Photobucket

Skoro savršena kompozicija, fino skockano, gust i precizan kadar, samo mi se ne dopada što ovo kamenje ne pokriva sve do levog ćoška. Možda je to već cepidlačenje, ali mi se čini da bi još bolja kompozicija bila dobijena da se autor odmakao korak ili dva unazad i udesno i tek malo spustio aparat naniže (tako da vrhovi planina ostanu uz samu gornju ivicu kadra, a da odozdo uđe još malo površine šljunka, te da se kosa linija obale malo ispravi)



Photobucket



Interesantno svetlo, sam prizor takođe, ali je ugao snimanja nezgodan, a i fotka je malo nakrivljena nadesno. Trebalo je malo šetnuti, probati još neki ugao, možda naći neki kadar u kome nebu uopšte ne figurira. Ostaje da je i ovako zanimljiva, ali ne mogu se oteti utisku da se moglo i nešto bolje kadrirati.

Photobucket


Zanimljiv ugao snimanja, neobična perspektiva. Utisak kvari nespretno odsečen prvi zeleni stubić. Dakle, trebalo je ipak, korak nazad, i isto to, sa bar malo većim delom tog stuba u kadru.

Photobucket

Vrlo interesantan kadar. Sviđa mi se način na koji suncobran i ležaljka tek malo upadaju u kadar iz ćoškova, sviđa mi se i što sunce ujeda planinu. Mislim da je kadar malo previše nakrivljen i da je trebalo da bude još malko širi.


Photobucket

Kad slikate događaje, postoji puno stvari koje ne zavise od vas. Osvetljenje, kao najvažnije, mogućnost da se pomerate, nekada je čak i fotografisanje zabranjeno. Ipak, važno je da pokušate da nađete dobar i zanimljiv kadar (što ovo jeste) i da pokušate da uhvatite dobar momenat, što ovo nije. Ruka zaklanja lice glavnog izvođača i to umnogome kvari ovu fotografiju. Siguran sam da je sa istog mesta i istim ovakvim kadriranjem, uz malo strpljenja i nekoliko pokušaja mogla da se napravi mnogo uspelija fotografija.



Photobucket

Svaka čast na trudu. Nije lako napraviti zanimljive kompozicije s ogledalom. Ova je dosta uspešna, ali glavna zamerka je što pozadina profila u prvom planu nije čista. Da jeste, fotografija bi bila mnogo jasnija i oči posmatrača bi mogle da prate ono što je zaista bitno, bez da razmatraju šta je to mutno na stolu iza lica.



Photobucket


Direktan blic je vaš neprijatelj. Kad god ste u mogućnosti, probajte da ga izbegnete, ili makar da ispred njega postavite beli papir ili nešto drugo što će umekšati njegovu svetlost. Ova fotografija je veoma dobro kadrirana, ali ovo presvetlo cveće i lišće u pozadini kvari mi utisak. Da li bi bilo bolje bez blica, ne znam, ali znam da je trebalo pokušati.


Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket


Ostale su još ove 2 x 2. Nažalost, kod manjih i manje naprednih digitalnih fotoaparata, fajlovi su manje sposobni da izdrže obradu, tj. lakše će se desiti da se pri obradi upropaste. Zato treba biti oprezan i ne pokušavati previše. Imam utisak da su ova obrtanja koja sam izveo i isecanje dela ove prve fotografije, uz blage korekcije tonova učinile ove fotografije nešto ugodnijim za gledanje, možda i ubedljivijim. Prve verzije su originalne, druge moji predlozi korekcije.
Eto, toliko za sada, vidimo se u utorak. Osetite se slobodnim, štaviše, pozvanim da komentarišete ove moje komentare i da iznesete bilo kakve predloge vezane za ovo što postavljam na blog

4 коментара:

  1. sto se tice prvih 5 se apsolutno slazem, stvarno su dobre, i sa korakom nazad bi bile savrsene. slika sa koncerta mi se ne dopada, znam da je tesko da se naprave dobre slike zbog gore navedenih razloga, ali ovo je bas bio pogresan trenutak, trebalo je uraditi jos par slika. no to je moje skromno misljenje.
    slika sa ogledalom je super zamisljena; ali moram priznati da me jako zanima kako bi izgledalo da se pravo lice ne vidi uopste, vec samo u ogledalu. ne mora da znaci da bi bilo interesantno, ali pitam se :)
    slika sa autobuske stanice me zbunjuje, nije mi bas jasno sta je poruka tako da nemam komentar.
    kod poslednje fotke - iskreno mi se svidjaju i original i korekcija, ali verovatno sam malko subjektivna!

    ОдговориИзбриши
  2. Kao i u prvom blogu, slazem se sa svim komentarima

    ОдговориИзбриши
  3. Slazem se da autor fotografija mora mnogo da poradi na tehnici i "osecaju" (ako je to moguce), ali najvaznija kritika ide onome koji je komentarisao predstavljene fotografije... Doktore, za pocetak - nije slika, nego fotografija. Ne slika, fotografise. Posto svi nesto pametuju, a niko coveku (ili devojci) nije nista konkretno pojasnio, moracu da sledim primer.. Uglavnom, sve su ti fotke interesantna ideja, ali neodredjene, linije idu svukuda, nema poente... Ok, nemas inspiraciju pa fotografises vesh na striku svoje zgrade, moze biti zanimljivo, ili fokusiraj celu zgradu ili vesh... Da ne bi morao/la da "budzish" (nespretno) u fotosopu, naucis za pocetak sta je ekspozicija, shutter speed i depth... Toliko od mene. Sretno vam studentarijo!

    ОдговориИзбриши
  4. lingvisticke pameti slobodno zadrzi za sebe. odavno se fotografija naziva i slikom.

    ОдговориИзбриши